Sådan klager du over boligstøtte

Boligsikring, også kaldet boligstøtte, er en hjælp til lejere med en beskeden indkomst, således at der sendes et månedligt beløb til modtagerens konto, der kan betale en del af regningerne.   Hvis du er modtager af boligsikring, så kan det dog godt betale sig at være opmærksom, da fejl naturligvis sker, men det er op til dig at opdage dem. Kræver Udbetaling Danmark, der står for udbetaling af blandt andet boligsikring, fejlagtigt penge fra boligstøtten tilbage eller modtager du simpelthen for lidt penge i forhold til din økonomiske situation, så er det bare om at komme til tasteturet. Det umiddelbart letteste er at klage digitalt, men foretrækker du at sende klagen fysisk med posten, så er dette naturligvis fortsat en mulighed. Du skal blot være opmærksom på, at din klage skal være i Udbetaling Danmarks hænder fire uger efter fået den afgørelse som du vil klage over. Efterfølgende vil din klage blive behandlet og vurderet, og du vil modtage besked om udfaldet senest tre uger efter modtagelse af klagen. Får du fuldt medhold i klagen, så vil der blive fremsendt en ny afgørelse fra Udbetaling Danmark, hvor de rettede oplysninger vil fremgå. Får du kun delvist medhold i din klage, …